Kaip išsaugoti odos jaunystę?

Kaip išsaugoti odos jaunystę?

 

Bėgantys metai netrunka palikti pėdsakus mūsų išvaizdoje. Kad ir kaip to nesinorėtų, senėjimo procesas itin sparčiai paveikia odą: ji papilkėja, netenka elastingumo, ima vysti, atsiranda raukšlių. Kaip to išvengti ir kuo ilgiau puikuotis lygia, gaivia, švytinčia oda? Atitolinti ir pristabdyti odos senėjimą tikrai įmanoma – tereikia kruopščiai laikytis šių patarimų, neužmiršti pozityvaus nusiteikimo, geros nuotaikos, ir odos jaunyste galėsite džiaugtis ilgai.

·       Pilnavertė mityba. Svarbu, kad racione netrūktų produktų, kuriuose gausu vitaminų, mineralų ir kitų antioksidacinių medžiagų, greitinančių ląstelių atsinaujinimą bei apsaugančių odą nuo žalingų saulės spindulių. Tokiomis savybėmis pasižymi daug vitamino C turintys granatai ir raudonoji paprika. Rinkitės pilno grūdo duoną ar makaronus: juose daug antioksidantų polifenolių. Lašišoje, migdoluose ir linų sėmenyse esantys „gerieji riebalai“ – polinesočiosios omega-3 riebalų rūgštys ne tik gelbsti kovojant su senėjimu, bet ir padeda išvengti odos išsausėjimo. Vitaminu E praturtinti avokadai sustiprins apsaugą nuo kenksmingų UV spindulių. Nevenkite svogūnų: šioje daržovėje esantis antioksidantas kvercetinas apsaugo nuo raukšlių susidarymo. Stiprių antioksidantų kupino alyvuogių aliejaus turėtų būti tiek mitybos racione, tiek naudojamų kosmetikos priemonių sudėtyje. Saldumynų reikėtų vengti: juos iškeiskite į riešutus ar vaisius ir uogas, kuriuose daug antioksidacinėmis savybėmis pasižyminčio vitamino C – braškes, mėlynes, apelsinus, o jei visgi norisi saldumynų, pasimėgaukite gabalėliu juodojo šokolado.

 

·          O ką gerti? Būtina gerti daug vandens: stokodama drėgmės oda sausėja, netenka elastingumo ir ima raukšlėtis. Daugybė naudingų antioksidantų slepiasi žaliojoje arbatoje. Žinoma, žaliosios arbatos reikėtų ieškoti ir tarp kosmetikos, kurią renkatės, sudedamųjų dalių.

 

 

·      Nė dienos be drėkiklio. Riebi ar sausa, mišri ar normali – bet kokio tipo oda reikalauja drėkinimo. Drėkinamasis kremas kompensuoja drėgmę, kurios oda netenka valant ir prausiant, ir padeda ją išsaugoti. Kuo oda labiau sudrėkinta, tuo ji švelnesnė ir geriau atspindi šviesą, tuo labiau švytinti atrodo.

 

 

 

·       Naktinė priežiūra. Būtinai naudokite naktinį kremą. Puikus pasirinkimas naktinei priežiūrai – serumas: praturtinta vitaminais ir kitomis antioksidacinėmis medžiagomis, ši priemonė sustiprins odą, padės sumažinti mažas raukšleles  ir gilesnes raukšles.

 

 

 

·       Rūkymui – ne! Rūkymas lėtina kraujotaką ir odos aprūpinimą maitinamosiomis medžiagomis, o tai sukelia priešlaikinį senėjimą. Rūkymas taip pat stabdo vitamino C, būtino kolageno gamybai, įsisavinimą. Net jei ir nerūkote, neužmirškite, kad pasyvus rūkymas kenkia lygiai taip pat, todėl venkite prirūkytų patalpų.

 

 

·       Klastingoji saulė. Norint išsaugoti odos jaunystę, tiesioginių saulės spindulių saugotis privaloma, tačiau to neužtenka. Odos priežiūros priemonė su UV filtrais turi tapti kasdieniu įpročiu.  Tai gali būti papildoma priemonė arba tiesiog rinkitės dieninį drėkiklį su SPF.

 

 

·        Šalin stresą! Stresas suaktyvina hormoną kortizolį, naikinantį kolageną ir elastiną bei silpninantį po oda esančius raumeninius audinius. Todėl oda tampa plonesnė, raukšlėjasi ir sensta.

 

 

·      Sportas – sveikata. Sportas – vienas efektyviausių būdų siekiant sumažinti patiriamą stresą. Tačiau tai ne vienintelis sporto privalumas kovoje su odos senėjimu. Sportuojant pagerėja kraujotaka, skatinamas odos atsinaujinimas ir jos aprūpinimas maitinamosiomis medžiagomis. Žinoma, svarbu pasirinkti mėgiamą ir tinkamą sporto rūšį bei nepersistengti.

 

 

·       Grožio miegas. Stigdamas miego, organizmas ima išskirti tą patį nelemtąjį hormoną kortizolį. Ir, atvirkščiai, pakankamas miego kiekis užtikrina augimo hormono, padedančio odai išlikti elastingai ir mažiau linkusiai raukšlėtis, gamybą.

 

 

 

Tad panikuoti dėl atsiradusios raukšlelės tikrai neverta, juk stresas kenkia dar labiau! Verčiau peržvelkite, pakoreguokite savo kasdienius įpročius, ir jau netrukus pagrindo panikai dėl raukšlelių nebebus.